lördag 18 april 2009

Lördag

Ännu en vecka har gått och det va super skönt att va på mini semester i fjällen och min underbara dotter Carolin sköte om hundar och hem så nu vet jag att jag kan åka bort igen och lämna allt åt henne:)

I onsdags natt började Annie att va orolig kunde inte sova utan gick runt och gnällde så jag vågade inte lämna henne själv på torsdags morgon utan vart hemma i från jobbet.
Men hon började inte att valpa förens 01,30 på natten då kom första valpen och en hel mängd vatten har nog aldrig set så mycke vatten vid en valpning.
Sedan tog det en och en halv timme innan nästa valp kom och sedan en halv timme innan nästa och sedan hade hon 1 1/2 timme mellan alla tills den 6 valpen som va död.
Kände att hon fortfarande va stor i magen men va osäker på om det va några fler men kl 16.30 kom det en till valp som levde och vid 21.30 kom det en till som va död.
Hon hade bra kryst värkar och va lugn i mellan alla valparna men som att det va så mycket vatten och det tog så lång tid så tycker jag att det va en liten ovanlig valpning mot va jag är van med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar