fredag 2 januari 2009

fredag

Idag har jag varit ner till sjön och ut på isen tre gånger. Hur detta kommer sig, jo de ska jag berätta. Vaknade av att telefonen ringde, märkte att bara pappa och jag själv var hemma. Tog det lugnt och kollade lite tv. Senare tog jag på mig kläder i massor och med lite hundgodis i fickan begav vi oss ner mot sjön. "Vi" bestod utav mej själv, Wilma och Bodil. Underbart väder! Skickade ett sms till min käre pojkvän att nu skulle han vara hemma och se hur vackert de är. Men fick svar att han upplevt 20 kalla vintrar redan, men att det säkert var vackert och att jag skulle hälsa hundarna. Så jag tyder det som att han troligen inte saknar kylan här hemma i Svea-rike. Men jag och mina kära cockrar trivdes utmärkt.


När vi hade kommit hem igen efter ca en timme. Kom även mamma
och syrran hem. Clara hade tränat på Jernvallen, fotboll alltså och
mamma hade handlat lite under tiden. Mamma villa ut på sjön hon
också och skulle ha med mig för att jag skulle knäppa lite kort på gulingarna. Väntade en stund, sen ringde Sofie och undrade om jag kunna knäppa på deras fyrbenta även så jag sa åt dom att komma till oss. Så blev det också. Mamma och jag gick ner med Elsa, Märta, Stella, Iron, Annie och Tilda. Oj vad dom rusade omkring! Fick några bra bilder. Men svårt att knäppa när dom springer och speciellt när dom är så många.







Sen när vi kom hem igen, kom Gunilla och Sofie nästan på en gång.
Vi skyndade oss ner för solen började sakta krypa neråt. Vi fick en
hel del bra bilder. Speciellt på Cavaliererna, tyckte jag.
När vi kom hem hade mamma gjort kaffe och vi fikade.




Vid fyra åkte Clara och jag fram för att hämta Alma Holmgren även
känd som Kråkan på dagis. Sen har hon varit här hemma tills
runt klockan åtta. Då Cissi och Janne kom för att hämta henne.
Blev lite mer fika med dom och nu sitter jag här. Och så mycket mer
än det här har jag inte att säga för idag. Fler dagar som denna
vill jag ha i vinter, med fint väder och härliga promenader.
Där allt var tyst och stilla som på kort.
/carolin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar